Základní zásady Pilates a důvody k cvičení touto technikou

Mnohá cvičení a posilovací metody mají své pevné zásady, bez jejichž dodržování se stávají neefektivními. U Pilates je tomu stejně tak. Nejdůležitější zásadou je upřednostnění kvality před kvantitou. Klidně cvičte méně, ale o to precizněji a pečlivěji.

Pilates rozhodně není spinning, při kterém si pouze sednete na kolo a stačí jen co nejvíce a co nejdéle šlapat.

Druhou základní zásadou je pochopitelně koordinace pohybu a dýchání. Při cvičení Pilates musí být dýchání a cvičení v absolutní jednotě. Určitě musíte mít také stoprocentní kontrolu nad samotnými cviky. V každém okamžiku musíte přesně vědět, co právě děláte a jak samotný úkon provádíte. Musí být také bezesporu dodržena kontinuita a plynulost cvičení. Když chvilku cvičíte a pak zjistíte, že máte na plotně jídlo a jdete se věnovat na chvíli vaření, narušuje kvalitu cvičení. Dejte si pozor také na správnou centralizaci těla, jelikož každý pohyb u Pilates musí vycházet ze středu těla.

V neposlední řadě bychom také neměli zapomenout na kvalitní koncentraci a držení rovnováhy. Ta je u Pilates velmi důležitá. Pokud nejste schopni dobře držet rovnováhu, tak si raději osvojte jiné podobné pohyby typu klasického posilování anebo jen chůze.

Důvodů, proč cvičit právě Pilates najdeme mnoho, přesto si uveďme alespoň několik nejdůležitějších. Prvním a základním cílem tohoto cvičení bývá získání plochého břicha a také štíhlého pasu. Klasické cviky na břicho vám mnohdy rozhodně nedají tolik, kolik komplexně pojaté cvičení Pilates. Určitě se také zbavíte přebytečného tuku a v neposlední řadě by měly zmizet veškeré bolesti zádového svalstva. Vaše tělo bude mnohem pevnější a také stoupne vaše fyzická kondice. Rozhodně už se také nebudete muset bát nadměrného stresu a únavy.