Pilates není rozhodně jen o hubnutí

Pilates cviky jsou rozhodně velmi příjemným zpestřením vašeho pohybu. Pro některé znamená jediný pohyb, který v podstatě za týden mají. Pokud pěstujete Pilates, tak vězte, že je doslova ideální doplňovat toto cvičení i jinými aktivitami typu běhu, jízdy na kole a anebo plavání. Pilates je ideální metodou, jak získat slušnou kondici a jak také protáhnout vaše svalstvo.

Pokud si myslíte, že pomocí Pilates nějak rapidně zhubnete, tak tomu tak být rozhodně nemusí. Při cvičení tohoto druhu sice rozhodně více spalujete než za normálních okolností, ale z drtivé většiny se tuky ve vašem těle pomalu mění ve svalovou hmotu. Tím pádem nebude úbytek váhy tolik znát. Tělo se spíše formuje, takže změny tuků ve svalovou hmotu zjistíte až v obchodě, kdy si budete muset koupit o číslo menší oblečení. Zjištění, že se vejdete do menších kalhot, ovšem mnohdy pohladí více než samotné snížení váhy. K rapidnímu zhubnutí zkuste například spinning. Průkopnice metody Pilates v Čechách Renata Sabongui říká, že Pilates mají za úkol hlavně zpevnit svalové jádro. Zpevňuje hlavně ty svalové partie, které jsou ideální pro správné držení těla. Díky tomuto je schopno cvičení Pilates velmi harmonicky rozvíjet tělesnou konstituci člověka.

Pilates je cvičením, které doporučují nejen lékaři, ale také fyzioterapeuti. Díky pravidelnému cvičení odchází u některých lidí také problémy s bolestí páteře anebo také problémy spojené s předchozími zraněními. Vždyť sám zakladatel cvičení Pilates Joseph Herbert Pilates cvičil zejména proto, aby se uvolnil při svých problémech s astmatem, revmatickou horečkou a křivicí. Díky Pilates byl schopen své tělo posílit tak, že problémy s již zmiňovanými nemocemi poruchami hybného aparátu pominuly. Nevymyslel ovšem Pilates jen tak z ničeho nic, ale inspiroval se ostatními cvičebními metodami, mezi které řadíme například rozličné formy cvičení, které přišly ze západu. Jako inspirace sloužila také joga či power joga. Sám Pilates  fungoval za první světové války jako ošetřovatel, a tak měl možnost aplikovat své cvičení na pacienty, u kterých poté sledoval změny k lepšímu. Právě tato cvičení na lidech, kteří byli co do hybnosti do jisté míry omezeni.